EĞLENCELİ TERARYUMLARIM VE YAPIMI



Merhabalar,

Instagram hesabımdan takip edenler bilir terrarium konusunda kendimi geliştirmeye yüksek hızla devam ediyorum.
Teraryum hevesim ilk başlarda internette gördüğüm içi oyuncak dolu eğlenceli kavanozlarla başladı.
Hazır almak istemedim çünkü yapımı biraz araştırınca oldukça kolay geldi.


Teraryumları yapmaya Evdeki fanusları kullanarak başladım :)

Öncelikle terrarium nedir onu kısaca anlatayım sizlere.

Terrarium: Latince Terra (toprak) Rium(akvaryum) kelimelerinin birleşmesiyle oluşmuş bir bahçe macerasıdır.


Şöyle fazla su istemeyen bitkigillerden seçip kavanozlara yada daha büyüklerine dikerek süsleme yapıyorsunuz.
Terrarium için sukulentler satılmakta. Kaktüsgillerin tamamına da sukulent denmekte.


Benim evde mevcut 2 tane sukulentim vardı. Birisi bildiğiniz kaktüs, diğeride yine fazla su istemeyen kaktüs gillerden bir sukulent. Fakat dikeni yok:)
Ben bu terrariumları yaparken bildiğimiz çiçek toprağı kullandım, fakat 3-4 çeşit toprağın bileşkesiyle de yapılabiliyor.


1 adet evdeki kavanoz yada fanuslardan, kavanozun yarısını dolduracak kadar toprak.

1 adet sukulent(kaktüs ya da benzeri)

Biraz akvaryum kumu sevdiğiniz renklerde

ve birazda oyuncak:)


Aşağıda göreceğiniz yılbaşı temalı Teraryumum benim yılbaşı özel olarak hazırladığım ilk teraryumumdur.
Yılbaşı pastasından çıkan tüm oyuncakları içerisine doldurarak hazırladım.
Altına kar efekti versin diyede beyaz akvaryum kumu satın aldım.
Haftada birkez şırınga ile suluyorum.

İşte Terrariumlarım:)







2 yorum

  1. Blogun çok güzel olmuş ellerine sağlık bundan sonra takipteyim :) İnanılmaz güzel olmuş ellerine sağlık :)
    Bende beklerim http://www.hayatimakyajla.com/
    Sevgiler,
    Ebru

    YanıtlaSil