BLOGGER HIRSIZLARINA SÜRPRİZ! SAĞ TUŞ YASAĞI VE METİN SEÇME ENGELİ KODU:)

Arkadaşlar biliyorsunuz; bizim emek vererek hazırladığımız, gözümüz gibi bakıp koruduğumuz, bloglarımızdaki kayıtları ve resimleri malesef bir kaç kendini bilmez çalarak kendilerine pay çıkarıyorlar.En son sevgili Pembe Fiyonk'cuğumun yaşadığı tatsız olay neticesinde blogumda hepimiz için gerekli olan sağ tuş kopyalama ve metin seçme kodu yayınlayacağım.
SAĞ TUŞ YASAĞI KODU:

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript"><!--
var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0;
var EnableRightClick = 0;
if(isNS) 
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP);
function mischandler(){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  else {return false; }
}
function mousehandler(e){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  var myevent = (isNS) ? e : event;
  var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button;
  if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false;
}
function keyhandler(e) {
  var myevent = (isNS) ? e : window.event;
  if (myevent.keyCode==96)
    EnableRightClick = 1;
  return;
}
document.oncontextmenu = mischandler;
document.onkeypress = keyhandler;
document.onmousedown = mousehandler;
document.onmouseup = mousehandler;
//-->
</script>




METİN SEÇME ENGELİ KODU:

<script type="text/javascript">

//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]

omitformtags=omitformtags.join("|")

function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}

function reEnable(){
return true
}

if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}

</script>
Peki kodlarımızı blogumuza nasıl koyacağız,birde ondan bahsedelim:)
Öncelikle Tasarım paneli sayfamıza gelip GADGET EKLE diyoruz.
Açılan Gadget ekle sayfamızdan HTML/java script'i seçiyoruz ve yukarıda kopyalamış olduğumuz sağ tuş engeli kodunu yapıştırıyoruz ve kaydediyoruz.
Aynı işlemi Metin seçme engeli kodu içinde uyguluyoruz,ve işlem tamam.Gözümüz aydın arkadaşlar:)

21 yorum

  1. harikasın canım.inşallah başkasının başına gelmez.malesef kendini bilmez bazı insanlar internette istediği gibi at koşturuyor.
    ellerine sağlık bitanem <3

    YanıtlaSil
  2. ama kodu cidden kopyalayamıyoruz :D Nasıl alcaz :D:D

    YanıtlaSil
  3. tatlım galiba sağ tuşun devrede :) çünkü kodu kopyalayamıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. kızlar çok güldüm ya hiç düşünemedim kusura bakmayın:))))kaldırdım kodu:)alabilirsiniz öpüldünüz

    YanıtlaSil
  5. yaptım :) Her gördüğüm gadget ekle linkine yapıştırdı kodları :D Birde izninle bu konudan bloğumda bende bahsediyorum,herkes yararlansın :) Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. işte bu harika olduu! çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler,ben de yaptım..

    YanıtlaSil
  8. fikirli.net de hergün üşenmeden benim yazılarımı kopyalıyordu çok iyi oldu bu teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. düşünceli arkadaşııımmm:))çok tesekkürler yaaa paylaştığın için...

    YanıtlaSil
  10. canım arkadaşlarımızın yazılarının resımlerının çalınması çok kötü ama tuş kilidi çözüm mü acaba mesela ben yapmak ıstedıgım yemek tarıflerını bılgısayarıma kopyala yapıştır yapıp not edıyorum daha sonra ınternet bağlantım olmasa bıle bu notlardan faydalanıyorum tabı kımsenın resmını yazısını alıp kendı blogumda yayınlamıyorum ama işte tuş kilidi olunca nasıl tarıfe ulaşılabılır kı mesela tam bı tarıf yapıyorum net bağlantım gıttı sayfa yok oldu şimdi ben ne yapıcam,tabi bu benim fikrim kullanmak isteyen arkadaşlarıma da saygım sonsuz,emek hırsızlığı yapmayalım lütfen,eğer merakınız varsa kendınız bır şeyler üretip paylaşın,öptüm canım

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşlar koddaki sorun çözüldü tekrardan kopyalayıp aynı işlemleri tekrarlarsanız sorun kalmayacaktı.(BELLA)
    ZEYMURANCIM;sende haklısın canım ya ama ne yapalım çözüm çözümdür:)öpüldünnn

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşlar koddaki sorun çözüldü tekrardan kopyalayıp aynı işlemleri tekrarlarsanız sorun kalmayacaktı.(BELLA)
    ZEYMURANCIM;sende haklısın canım ya ama ne yapalım çözüm çözümdür:)öpüldünnn

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler, ben de uyguladım.

    YanıtlaSil
  14. çok teşekkürederim paylaşım içinn=)

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim canım böyle önemli bir konuyu bizimle paylaştıgın için bende hemen yaptım :)

    YanıtlaSil
  16. harikasın! çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. bu çok iyi oldu çok sevindim bu kodu paylaştığına gerçi kaydetmenin başka yollarıda var üşenmeyen biri için prt scr tuşu yeterli olacaktır :)

    YanıtlaSil
  18. Benim gibi teknoloji özürlü birinin anlayabileceği bir dilden anlatmışsın ya, ben de yaptım :) çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. kesinlikle yapmalıyım Allah razı olsun diyorum :))

    YanıtlaSil
  20. Yaptım oldu sanırım:) Teşekkürler

    YanıtlaSil